Onderwijs

Elk van ons staat op de één of de andere manier in contact met onderwijs. Mogelijk studeer je, volgde je een verdiepende cursus in functie van het werk of las je in een krant over het zoveelste discussiepunt binnen het onderwijsdebat. Onderwijs is alomtegenwoordig en roept vele vragen op. We benoemen enkele van deze centrale vragen: ‘Waartoe dient onderwijs?’, ‘Hoe zou onderwijs eruit moeten zien?’, ‘Welke gevolgen brengen onderwijsbeslissingen met zich mee?’, ‘Wie bepaalt al deze zaken?’.

Een eenduidig antwoord op deze vragen bestaat er niet. Er is echter wel al veel onderzoek gedaan naar verschillende aspecten van onderwijs en welke praktijken meer of minder bijdragen aan onder andere schoolse motivatie, onderwijsuitkomsten en welbevinden. Hieronder gaan we dieper in op de link tussen onderwijs en de ontwikkelingspsychologie en geven we daarnaast enkele belangrijke artikelen mee.

Kernbevindingen

  • Bevinding 1
  • Bevinding 2
  • Bevinding 3
  • Bevinding 4
  • Bevinding 5

Kernpublicaties

xxxx